Dbaj o siebie

Zdrowy tryb życia to długotrwałe zobowiązanie, które nie polega na przestrzeganiu zasad restrykcyjnej diety czy podjęciu wyczerpujących treningów, ale rozsądnej i stopniowej zmianie codziennych przyzwyczajeń.

Możesz to osiągnąć, stosując się do 5 podstawowych zasad:

1. Jedz mądrze
Diety oparte na liczeniu kalorii to nie sposób na zdrowie. Przywiązuj raczej wagę do składu swoich codziennych posiłków. Kluczem do sukcesu jest spożywanie mniejszej ilości jedzenia.
2. Wysypiaj się
Z pewnością wiesz, jak się czujesz i wyglądasz, mając za sobą nieprzespaną noc. Podczas snu regenerują się wszystkie komórki w organizmie, a te mózgowe zyskują szansę na aktywację połączeń nerwowych, które bez tej możliwości obumierają. Sen pozytywnie wpływa także na kondycje Twojej skóry i wagę ciała, a także wytrzymałość i samopoczucie. Zapotrzebowanie na ilość snu jest bardzo indywidualne, ale dorosły człowiek powinien przesypiać średnio około 8 godzin dziennie.
3. Wzmacniaj umysł ruchem
Myślisz, że aktywność fizyczna jest tylko dla miłośników sportu, którzy lubią porównywać objętość swoich mięśni? Sport to w rzeczywistości najlepszy sposób na poprawę ogólnej kondycji organizmu, wliczając tę umysłu. Ruch wzmacnia możliwości serca, które pompuje krew do wszystkich zakamarków naszego organizmu, w tym mózgu. Dlatego dzięki ćwiczeniom możesz poprawić swoją pamięć i możliwości kreatywnego myślenia.
4. Zatroszcz się o kręgosłup
Kręgosłup stanowi oś naszego ciała. Wzdłuż kręgosłupa przebiega rdzeń kręgowy, który odpowiada za kontrolę funkcjonowania większości naszych organów wewnętrznych. Troska o kondycję kręgosłupa powinna być jednym z kluczowych elementów Twojego zdrowego trybu życia.
5. Miej radość z życia
Stres i pesymistyczne myśli niszczą nasz naturalny system odpornościowy. Znajdź w swoim życiu miejsce na rzeczy, które sprawiają Ci radość.