W Tesco wybieramy jedzenie, nie marnotrawienie

19/07/2021

W Polsce każdego roku na śmietnik trafia 9 milionów ton żywności. Do jej produkcji zużyta zostaje energia i woda, a do tego należy dodać koszty środowiskowe związane z transportem i pakowaniem. Marnowanie jedzenia ma więc olbrzymie konsekwencje również w wymiarze ekologicznym. Działając we własnych domach, dokładacie swoją cegiełkę do walki z tym problemem.

Na świecie marnuje się 1/3 produktów spożywczych, co daje rocznie aż 1,3 mld ton, dlatego jest to dla nas tak istotny temat i od wielu lat podejmujemy walkę z marnowaniem żywności. Kampania edukacyjno-informacyjna „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie” rozszerzyła nasze działania koncentrujące się na tym problemie i pomogła nam lepiej dotrzeć do naszych klientów. W tym roku znów pojawią się w sklepach specjalne plakaty z poradami. Partnerami działań są Banki Żywności i Caritas Polska.

Przyczyny marnowania żywności
Nasza kampania mówi przede wszystkim, jak szanować produkty spożywcze – jak można je maksymalnie wykorzystać, aby nie trafiły na śmietnik, jak mądrze planować zakupy i jak maksymalnie wykorzystać jedzenie, którego termin przydatności do spożycia dobiega końca. Jest to szczególnie ważne, bo w przeprowadzonym na nasze zlecenie w 2020 roku badaniu konsumenckim okazało się, że aż 1/4 Polaków nie posiada umiejętności właściwego zaplanowania zakupów lub nie ma wystarczającej wiedzy o właściwym przechowywaniu produktów. Odkryliśmy też, że dla co trzeciego Polaka największym problemem w niemarnowaniu żywności jest brak umiejętności oceny po wyglądzie lub zapachu. Wiedza na temat niemarnowania żywności zdecydowanie wciąż nie jest wystarczająca.

Kupuję – nie marnuję!
Niewiele trzeba, aby nie marnować, wystarczy sprytnie korzystać z produktów spożywczych. Porady na ten temat znajdziecie tutaj – koniecznie spróbujcie zastosować je w swoich domach!

Więcej informacji o naszej kampanii znajdziecie tutaj: https://tesco.pl/kochaj-jedzenie-nie-marnotrawienie/.