Majka Jeżowska śpiewa o… niemarnowaniu jedzenia

26/01/2021

„Dbamy o zdrowie i zdrowo jemy, żadnych produktów nie marnujemy. (…) Mrożenie, suszenie i marynowanie – cudowne sposoby na niemarnowanie! Podziel się z kolegą kanapką z serem, wtedy na podwórku będziesz bohaterem!” – to część refrenu piosenki, w której teledysku występuje Majka Jeżowska wraz z dziećmi. Utwór „Od uprawy do potrawy” to zwieńczenie ogólnopolskiego konkursu w ramach naszego programu edukacyjnego, którego V edycja właśnie dobiega końca.

Dzieci z klas 0-4 w ramach programu „Od uprawy do potrawy” w formie zabawy uczą się, jak nie marnować jedzenia i zdrowo się odżywiać. W tym roku ich zadaniem było m.in. wymyślenie zwrotki i refrenu piosenki zachęcającej innych do „rozpoczęcia mody na niemarnowanie”. To właśnie one stały się inspiracją dla Majki Jeżowskiej do stworzenia utworu. Teledysk z dziećmi z Klubów Niemarnowania – zwycięzcami konkursu „Rymuję, nie marnuję” – możecie zobaczyć poniżej.

– Tworzenie piosenki to była dla mnie ogromna frajda. Tekst powstał na podstawie pomysłów dzieci, które po raz kolejny udowodniły, że ich kreatywność nie zna granic! Najważniejsze jest jednak przesłanie, czyli nawołanie do zaprzestania marnowania żywności, bo właśnie tego dotyczy nasza piosenka. Powinniśmy wszyscy zastanowić się przez moment i wspólnie rozpocząć „modę na niemarnowanie”. Wiedzą o tym dzieci i powinni wiedzieć o tym także dorośli – mówi Majka Jeżowska.

Problem na skalę świata
Marnowanie żywności staje się coraz ważniejszym tematem, bo na świecie co roku marnuje się aż jedna trzecia wyprodukowanej żywności nadającej się do spożycia. To właśnie walory edukacyjne, zaraz obok humoru i kreatywności, stały się głównym kryteriami oceny w naszym konkursie, w Jury którego zasiadała także piosenkarka.

Piosenka „Od uprawy do potrawy” powstała, aby zwrócić uwagę Polaków na problem. Choć jej słowa i muzyka wskazują, że skierowana jest głównie do dzieci, to właśnie one mają największą moc, aby do niemarnowania zachęcać także dorosłych.

Wierzymy, że budowanie świadomości oraz kształtowanie pozytywnych nawyków żywieniowych u najmłodszych pozwoli nam na przestrzeni lat pożegnać się z przykrym problemem, jakim jest marnowanie żywności. Dzieci włożyły w przygotowanie piosenek dużo serca. Cieszymy się, że efekty ich pracy mogą teraz dotrzeć do odbiorców w całej Polsce i kto wie, może odmienią czyjeś życie na lepsze – mówi Katarzyna Bąk, Community Manager Tesco w Polsce.