Ponad 46 ton plastiku – tyle odzyskaliśmy w Polsce dzięki systemowi recyklingu wieszaków marki F&F

18/12/2020

Nie ustajemy w działaniach na rzecz zmniejszenia ilości odpadów. Po ogłoszonych niedawno osiągnięciach w ograniczaniu szkodliwego plastiku w opakowaniach marki własnej, informujemy o kolejnych postępach w obszarze ponownego wykorzystania plastiku. W zeszłym roku wprowadziliśmy specjalny system recyklingu wieszaków na ubrania, dzięki któremu do tej pory w Polsce odzyskaliśmy ponad 1,2 miliona wieszaków o łącznej wadze ponad 46 ton.

Zgodnie ze swoją strategią zrównoważonego rozwoju, każdego dnia podejmujemy działania mające na celu zminimalizowanie swojego negatywnego wpływu na środowisko, m.in. poprzez ograniczenie ilości odpadów. W listopadzie informowaliśmy o postępach dotyczących usuwania ze składów opakowań produktów naszej marki własnej materiałów nienadających się do ponownego przetworzenia – ich liczba została ograniczona w Polsce aż o 94%.

Do ponownego wykorzystania plastiku zobowiązała się również nasza marka odzieżowa F&F. W listopadzie 2019 roku w czterech krajach Europy Środkowej, w których znajdują się nasze sklepy, uruchomiony został specjalny system recyklingu wieszaków na ubrania we współpracy z naszym dostawcą, Grupą TIC. W ramach tej inicjatywy, pozostawione przez klientów wieszaki trafiają do centrum recyklingu, gdzie są dokładnie czyszczone i sortowane, a następnie transportowane z powrotem do fabryki odzieży, w której dostają drugie życie. Zaledwie rok po starcie tej inicjatywy odzyskaliśmy w czterech krajach ponad 8,4 miliona wieszaków F&F o łącznej wadze przekraczającej 308 ton – w tym ponad 1,2 miliona wieszaków, czyli ponad 46 ton w Polsce.

Ekologiczne zobowiązania
Ponowne wykorzystanie wieszaków to nasz kolejny krok na drodze do ograniczenia ilości odpadów plastikowych, a tym samym redukcji negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Według danych Grupy TIC ponowne wykorzystanie wieszaków, zamiast produkowania nowych, oznacza o 34% mniejszą emisję dwutlenku węgla i o 86% mniej zużycia wody. W 2019 roku ogłosiliśmy w całej Europie Środkowej swoje publiczne zobowiązania, według których zamierzamy m.in. zmodyfikować skład swoich opakowań na bardziej zrównoważone oraz doprowadzić do ich zamkniętego obiegu w operacjach własnych.

Więcej informacji na temat strategii dotyczącej opakowań Tesco znajdziecie tutaj.