Co robić w jesienne wieczory?

13/11/2020

Zbliża się zima, a wraz z nią coraz dłuższe i chłodniejsze wieczory. Taka aura nie sprzyja aktywnościom na świeżym powietrzu po zmierzchu, więc coraz chętniej zostajemy w domu, by oddać się czytaniu książek, porządkach, graniu w planszówki i popijaniu gorącej herbaty z imbirem. Jednak to nie wszystko, co można robić w nadchodzące właśnie wieczory! Przedstawiamy Wam kilka pomysłów, dzięki którym unikniecie jesiennej chandry, nie będziecie się nudzić i wprowadzicie do swojego życia sporo pozytywnej energii.

Napój o magicznych właściwościach
W zimne dni najlepiej rozgrzeje Was gorąca czekolada. Mówi się, że jest najsmaczniejsza, kiedy pije się ją z bliskimi, więc zaserwujcie ją np. swoim dzieciom. Ten słodki specjał z pewnością wprawi Was w dobry nastrój. Przepis na gorącą czekoladę do picia jest bardzo łatwy, a do jej przygotowania potrzebujecie: śmietankę 18%, mleko i czekoladę. Produkty te znajdziecie oczywiście w naszych sklepach. Do garnka wlejcie mleko i śmietankę i podgrzejcie je prawie do zagotowania. Następnie dodawajcie po kosteczce czekolady i cały czas mieszajcie. Zagotujcie i poczekajcie, aż czekolada będzie kremowa. Tak przygotowany napój możecie podać w kubkach i ozdobić bitą śmietaną. Dlaczego warto jeść czekoladę, zwłaszcza teraz? Ponieważ poprawia ona humor, pracę układu krążenia i sprawność intelektualną, do tego likwiduje zmęczenie i pod jej wpływem zwiększany jest poziom endorfin, czyli hormonów szczęścia. Jeśli sięgamy po czekoladę, wybierajmy jej gorzką wersję, zawierającą przynajmniej 70% kakao. Tylko taka dostarczy organizmowi magnez w naturalnej postaci, niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania pamięci i budowy kości. Pamiętajcie też o proporcjach – dla dobrego nastroju wystarczą 2 lub 3 kostki czekolady dziennie lub kubek jej płynnej postaci. 😉

Skuteczna droga do celu
W jesienne wieczory częściej się nudzimy, więc możecie wykorzystać ten czas na samorealizację. Stwórzcie mapę marzeń, która będzie motywować Was do działania w chłonne, deszczowe dni. Choć na pierwszy rzut oka wygląda ona jak dziecinna zabawa, jest skutecznym narzędziem wykorzystywanym przez psychologów. Taka mapa to po prostu przedstawienie Waszych planów i pragnień na najbliższy okres! Jak ona działa? Aktywizując myślenie o naszych celach, otwiera umysł na dostrzeganie szans i chwytanie okazji. Do jej przygotowania potrzebujecie tylko kartki i długopisu, ale możecie użyć też kredek, mazaków, bibuły, wstążek, gazet czy brokatu. Zapisujcie tam swoje plany i marzenia. Pamiętajcie, żeby kierować się własnymi pragnieniami, nie oczekiwaniami innych, a także odnieście się do przyjaciół, rodziny, miłości, wiedzy, kariery, podróży. Zapiszcie wszystko, o czym marzycie. Po stworzeniu takiej mapy możecie rozpocząć jej spełnianie. Najlepiej jest wybrać sobie jedno marzenie albo kilka, na których chcecie skupić się w tym momencie. Taka mapa marzeń będzie motywować Was do działania przez całą jesień, zimę, a może i resztę życia. Od teraz czarno na białym będziecie wiedzieć, do jakich celów dążycie i co chcecie osiągnąć!

Kino domowe
Kto z nas nie lubi usiąść w kinowym fotelu i obejrzeć najnowszych produkcji na dużym ekranie? Nie zawsze mamy jednak możliwość wybrać się do kina, ale nic straconego. Taki seans można zorganizować też we własnym domu! Wolne wieczory to wspaniała okazja do nadrobienia odcinków ulubionych seriali i obejrzenia od dawna odkładanych filmów. Przygotujcie ekran, np. wyświetlany na ścianie za pomocą rzutnika, popcorn i napoje. Pozostaje tylko wybranie odpowiedniego filmu! Teraz najlepiej oglądać zwłaszcza takie, których akcja toczy się latem. Dlaczego? Amerykańscy naukowcy udowodnili, że komedie o wakacyjnych szaleństwach skutecznie poprawiają nasz nastrój, a do wywołują u Was odprężenie i wzrost produkcji endorfin. Polecamy również… horrory, bo obecna, jesienna aura bardzo sprzyja ich oglądaniu, oczywiście jeśli lubicie atmosferę grozy i mroczne klimaty. Po seansie urządźcie wraz z rodziną dyskusję „na gorąco”, jakie macie odczucia i wrażenia po obejrzeniu filmu, czy Wam się podobał, czy nie, jak oceniacie głównych bohaterów. Dobrym pomysłem jest też stworzenie listy filmów i seriali do obejrzenia. Umożliwia ona odhaczanie i ocenianie konkretnych pozycji. Może też stać się ciekawą pamiątką tej jesieni i spokojnie możecie kontynuować tę tradycję zimą.

Chrupiące, zdrowe przekąski
Przy oglądaniu filmu albo czytaniu książki często coś chrupiemy, np. chipsy, ale my proponujemy zastąpić je zdrowymi, domowymi zamiennikami, czyli przekąskami z jabłek. Są one łatwe w przygotowaniu, a do ich zrobienia potrzebujecie tylko jabłek, cynamonu i soku z cytryny, które zakupicie oczywiście w sklepach Tesco. Jabłka pokrójcie na cienkie plasterki. Ułóżcie je na blachach wyłożonych papierem do pieczenia. Plasterki skropcie sokiem z cytryny i posypcie cynamonem. Wstawcie je na godzinę do piekarnika. Pieczcie w temperaturze 100 stopni. Jeśli nadal nie będą suche i pomarszczone, włóżcie jej ponownie do piekarnia jeszcze na 10-30 minut. Nie bez powodu proponujemy Wam chipsy z jabłek. Owoce te są najpopularniejsze właśnie teraz, a do tego poprawiają trawienie i są niezastąpione w kuracjach odchudzających, dlatego watro je jeść zamiast tuczących przekąsek. Eksperci polecają sięgać po jabłko zwłaszcza jesienią i zimą, kiedy ma najwięcej wartości, oraz po to, by naturalnie wzmocnić odporność organizmu, który jest narażony na sezonowe infekcje. Jeśli chcecie je zjeść na surowo, pamiętajcie, że to, co najcenniejsze w jabłkach, znajduje się w ich skórce i dlatego nie należy rezygnować z jej jedzenia. Niech ta jesień będzie pełna zdrowia!