Zmniejszyliśmy negatywny wpływ plastikowych opakowań na środowisko

09/11/2020

Traktujemy poważnie kwestię wpływu naszego biznesu na kondycję środowiska, dlatego ciągle pracujemy nad opakowaniami produktów naszej marki własnej. W lutym 2019 roku opublikowaliśmy nasze zobowiązania dotyczące redukcji odpadów opakowaniowych, aby zmniejszyć ich negatywny wpływ na środowisko w Europie Środkowej. Dziś przedstawiamy Wam podsumowanie naszych działań po półtora roku od naszej deklaracji i co udało nam się zdziałać w tym temacie.

W lutym 2019 roku zobowiązaliśmy się do wyeliminowania wszystkich trudnych do recyklingu materiałów z opakowań własnej marki do końca 2020 roku. O naszych dotychczasowych osiągnięciach można przeczytać m.in. w raporcie „Strategia Pomocnych Gestów 2019/20”, na stronie 13.

Nasze trzy główne założenia z 2019 roku to:
1. Usuwanie ze składu opakowań produktów materiałów nienadających się do ponownego przetworzenia
Naszym założeniem jest, by materiały stosowane w opakowaniach marki własnej Tesco podlegały recyklingowi, przez usunięcie wszystkich trudnych do ponownego przewarzania materiałów, takich jak PCV, PS, PC.
2. Nasze opakowania w 100% nadające się do przetworzenia bądź ponownego użycia
Projektujemy nasze opakowania tak, by ich kształt czy forma nie utrudniały recyklingu. Chcemy używać jak najmniejszej, ale niezbędnej ilości materiałów, a także zmniejszamy grubość i wagę opakowań, gdzie tylko to możliwe.
3. Budowanie koalicji
Upraszczanie materiałów, jakie stosujemy w naszych opakowaniach to dopiero pierwszy krok na drodze do stworzenia zamkniętego obiegu, gdzie całość materiałów jest ponownie używana bądź odzyskiwana i przeznaczana do przetworzenia – by żadne opakowanie nie trafiało na wysypisko.

Jest nam miło poinformować, że 18 miesięcy po ogłoszeniu naszej deklaracji usunęliśmy w Polsce 113 ton, czyli 94% trudnych do recyklingu tworzyw sztucznych w różnych liniach marek własnych. W całej Europie Środkowej było to aż 454 tony, czyli 88% wszystkich trudnych do recyclingu materiałów. Pomimo trudnych warunków wywołanych przez COVID-19, kontynuujemy nasze działania i dążymy do osiągnięcia naszego najważniejszego celu, jakim jest 100% recyklingu opakowań do 2025 roku.

Ważną rolę w tym procesie odgrywają sami klienci, a także koleżanki i koledzy, wybierając na zakupach przyjazne środowisku produkty oraz pomagając w ich segregacji i recyklingu. Nie każdy jednak wie, jak prawidłowo to robić, i co kryje się pod różnymi oznaczeniami na opakowaniach, np. małym trójkątem z cyfrą w środku. Tutaj znajdziecie krótki przewodnik po symbolach na opakowaniach i rady dotyczące ich użytkowania. Tylko wspólnie możemy zmienić świat na lepsze!