E-zakupy – to było wyjątkowe 8 wspólnych lat!

30/10/2020

Czy wiecie, że od 2012 roku w ramach usługi E-zakupy dostarczyliśmy naszym klientom 435 259 689 produktów, a nasze samochody przejechały łącznie 52 440 613 km? To tak, jakbyśmy okrążyliśmy Ziemię ponad 1300 razy i prawie 70 razy dojechali na Księżyc i z powrotem. Historia naszej usługi zakupów internetowych jest bardzo ciekawa i możemy pochwalić się naprawdę fantastycznymi wynikami.

Serwis E-zakupy zaczął działać w Europie Środkowej 8 lat temu – jako pierwsza wystartowała usługa w Czechach i w Polsce, a w 2013 r. roku narodziła się na Węgrzech i Słowacji. Ta usługa niekwestionowanie zmieniła polski rynek handlu i była bardzo ceniona przez naszych klientów. Będzie ona działała do końca października, ale nasi klienci wciąż mają szansę zrobić bezpieczne i wygodne zakupy, tylko że stacjonarnie w sklepach. Jesteście ciekawi, co wydarzyło się w E-zakupach przez te kilka lat? Dziś uchylamy rąbka tajemnicy!

Tę historię tworzą ludzie
Ogromny sukces E-zakupów nie byłby możliwy bez zaangażowania naszych koleżanek i kolegów, którzy codziennie pakowali i dostarczali zamówienia klientów oraz koordynowali działania związane z usługą, by wszystko szło zgodnie z planem. Przy naszej e-usłudze pracowało w sumie aż 5762 osób! Dziękujemy wszystkim pracownikom, którzy współtworzyli E-zakupy, za Wasze zaangażowanie i pracę, która często wychodziła poza standardowy zakres obowiązków. Podczas realizacji dostaw zdarzały się naszym pracownikom m.in. takie sytuacje, jak: wymiana opony na drodze, wkręcanie żarówki w domu, pomoc klientce w przesadzaniu tui, wsypywanie ziemniaczków „do wiaderka pod zlewem”, a niektórym osobom dostawcy wykładali zakupy nawet do lodówki. Nie możemy zapomnieć o naszych klientach, którzy wspierali nas nie tylko poprzez zamówienia, ale także dobre słowo czy… porcję obiadu. Wielu klientów, szczególnie osoby starsze i samotne, traktowały wizyty naszych dostawców jako okazję do rozmowy. Mieliśmy np. klientkę, która zawsze czekała na dostawcę z talerzem świeżych pierogów. 🙂 Skąd wiemy, że E-zakupy były bardzo cenione przez naszych klientów? Na naszym profilu na Facebooku pojawiło się np. specjalne podziękowanie za lata bardzo dobrej obsługi dla całego zespołu Tesco i E-zakupów… w postaci laurki od 4-letniej Joasi z Oławy! Jesteśmy wzruszeni tym pięknym pożegnaniem i dziękujemy za docenienie naszych starań w jak najlepszym dbaniu o klientów.

Na koniec świata i jeszcze dalej
W ciągu 8 lat zrealizowaliśmy 8 058 073 zamówień na łączną wagę 310 459 405 kg, w tym 3 463 ton bananów. Aby to wszystko spakować, nasi pickerzy potrzebowali 179 454 701 minut, co daj łącznie 341 lat! Wartość największego zamówienia w naszej historii wyniosła aż 7333,16 zł, zaś największa liczba zamówień od jednego klienta to 1528. Wszystkie realizowane dostawy dostarczyliśmy w 43 111 520 skrzynkach. Jakie produkty najchętniej zamawiali nasi klienci? 68% w „koszykach” naszych klientów stanowiły produkty z kategorii „ambient”, 23% – produkty chłodzone, 6% – mrożonki, a 2% – artykuły przemysłowe. W naszym samochodzie mieście się 70 skrzynek w strefie „ambient”, 30 w chłodni i 15 w mroźni – w sumie 115 skrzynek. Łącznie mamy ich do dyspozycji we wszystkich sklepach 22 490 sztuk. Te liczby napawają nas dumą!

Innowacyjny biznes z misją
Nasz biznes był jednym z pierwszych tego typu na rynku i pierwszym realizowanym na tak dużą skalę. Rozwijaliśmy systemy planowania tras, aby z jednej strony je optymalizować, a z drugiej strony dawać klientom jak najwięcej dostępnych okien dostaw. Wprowadziliśmy naprzemienne, 2-godzinne sloty, a do wyboru, w godzinach parzystych lub nieparzystych, wprowadziliśmy opcję pakowania bez toreb i opcję pakowania w papierowe torby. Rozwiązania te były bardzo pozytywnie przyjęte przez naszych klientów jako proekologiczne. Co więcej, nasza usługa była także zaangażowana społecznie. Współpracowaliśmy m.in. z instytucją, która wspiera osoby najuboższe, często bezdomne, i dostarczamy im najpotrzebniejsze produkty w różne miejsca – nawet na ogródki działkowe. W czasie pandemii nasz sklep we Wrocławiu poza systemem (na telefon lub e-mail) dostarczał zakupy do pracowników służb medycznych. Zawsze także wspieraliśmy działania charytatywne Tesco, np. podczas Biegu Charytatywnego zapewnialiśmy wodę dla uczestników, oraz Banki Żywności, dostarczając im żywność ze sklepów. Przekazaliśmy też jeden samochodów do Banku Żywności w Gdańsku oraz uczestniczyliśmy w projekcie Filipa Chajzera, który pomagał Powstańcom Warszawskim. Nasze zamówienia docierały również na Wawel i do ambasady, a zakupy od nas za ich pośrednictwem dostarczano do Danii, Szwecji czy Norwegii. Dziękujemy wszystkim, którzy z nami byli przez te 8 lat!

Jutro zostaną zrealizowane ostatnie dostawy w ramach usługi E-zakupy.