Mówimy „NIE” marnowaniu żywności!

26/10/2020

W Polsce co roku marnuje się 9 milionów ton produktów. By ograniczyć ten problem, przeprowadziliśmy w tym roku kampanię edukacyjno-informacyjną „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie”, która była obecna w naszych sklepach, mediach społecznościowych i portalu mojetesco.pl. Jesteście ciekawi efektów naszej kampanii i jak została ona odebrana?

W ramach naszej kampanii, podczas specjalnego badania konsumenckiego, sprawdziliśmy, jakie jest podejście Polaków do marnotrawienia żywności. Wynikło z niego, że co piąty Polak nie ma wystarczającej wiedzy, dzięki której mógłby ograniczyć marnowanie żywności w swoim gospodarstwie domowym. ¼ Polaków nie posiada umiejętności właściwego zaplanowania zakupów. Tyle samo osób nie ma wystarczającej wiedzy o właściwym przechowywaniu produktów. Co czwarty Polak natomiast przyznaje, że robi za duże zapasy, a wybory zakupowe są całkowicie spontaniczne. Te wyniki spowodowały, że chcieliśmy dotrzeć do naszych klientów z prostym przekazem – „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie”. W jaki sposób to robiliśmy?

1. MIĘDZY SKLEPOWYMI PÓŁKAMI
• Przy wejściu do naszych sklepów umieściliśmy plakaty informujące o „prostych sposobach na niemarnowanie żywności”, które miały wesprzeć naszych klientów w odpowiednim przygotowaniu się do zakupów.
• W przestrzeni sklepowej klienci mogli znaleźć plakaty w formacie A4 ze wskazówkami, jak poprawnie przechowywać żywność. To cenne miniporady na maksymalne niemarnowanie.

2. GŁOŚNO W MEDIACH
• W mediach społecznościowych (na Facebooku, Twitterze, LinkedIn) pojawiły się posty informujące o kampanii i zachęcające klientów Tesco do wdrożenia naszych porad w codziennym życiu.
• Co więcej, w serwisie LinkedIn każdy pracownik Tesco na swoim profilu mógł sobie ustawić specjalne tło, promujące naszą akcję.
Artykuły o kampanii „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie” pisały portale branżowe, CSR-owe, biznesowe, marketingowe i lifestyle’owe, dzięki czemu dotarliśmy do kilkuset tysięcy Polaków!

3. WŚRÓD NASZYCH NAJWAŻNIEJSZYCH KLIENTÓW
• Na mojetesco.pl mogliście zapoznać się z newsami informującymi o starcie kampanii, tle do ustawienia na LinkedIn, pełnych wynikach badania konsumenckiego oraz prostych poradach i sprytnych trikach na niemarnowanie.
• Zaprosiliśmy także koleżanki i kolegów do udziału w specjalnej sondzie, podczas której dowiedzieliśmy się, jak dbacie o żywność w swoich domach i jakie są Wasze pomysły na kreatywne dania z resztek.
• W naszą kampanię szczególnie zaangażowaliśmy także wyjątkowych ekspertów, czyli koleżanki i kolegów ze sklepów, którzy wystąpili w… filmie! Możecie obejrzeć go tutaj.

Kampania „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie” zakończyła się sukcesem, ale to nie nasze ostatnie słowo w kwestii marnowania żywności. 🙂