W Tesco kochamy jedzenie, nie marnotrawienie!

01/10/2020

Jak wynika z badania, które ostatnio przeprowadziliśmy, średnio co piąty Polak nie posiada wystarczającej wiedzy, która pomogłaby ograniczyć przyczyny zjawiska marnowania żywności. W naszym kraju co roku marnowanych jest ok. 9 milionów ton artykułów spożywczych. Nawet niewielka poprawa sytuacji może przełożyć się na uratowanie ogromnej ilości jedzenia. Chcemy działać w tym temacie oraz pomóc naszym klientom oraz koleżankom i kolegom w niemarnowaniu w codziennym życiu, stąd startujemy z kampanią „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie”.

Od wielu lat angażujemy się w przeciwdziałanie marnowania żywności, zarówno w wymiarze polskim, jak i międzynarodowym. Na świecie marnuje się aż 1/3 żywności, rocznie to 1,3 mld ton. W Polsce każdego roku na śmietnik trafia 9 milionów ton żywności. Do jej produkcji zużyta zostaje energia i woda, a do tego należy dodać koszty środowiskowe związane z transportem i pakowaniem. Marnowanie jedzenia ma więc olbrzymie konsekwencje również w wymiarze ekologicznym.

Jedna czwarta badanych Polaków nie posiada umiejętności właściwego zaplanowania zakupów lub nie ma wystarczającej wiedzy o właściwym przechowywaniu produktów. Co czwarty Polak przyznaje, że robi za duże zapasy, a 60% badanych zadeklarowało, że najczęściej planując zakupy spożywcze tworzy listę, ale już w sklepie nabywa dodatkowo produkty spoza niej. Tylko co czwarty z nas kupuje żywność ściśle zgodnie z ustalonym wcześniej planem. Dla 15% badanych wybory zakupowe są całkowicie spontaniczne. 44% ankietowanych uważa, że wie gdzie i jak przechowywać kupione w sklepie produkty spożywcze. Ponad połowa respondentów stwierdziła, że raczej posiada taką wiedzę, choć właściwe przechowywanie niektórych produktów wciąż sprawia im trudność. Dla co trzeciego Polaka największym problemem w niemarnowaniu żywności jest brak umiejętności oceny po wyglądzie lub zapachu, czy określone artykuły wciąż nadają się do spożycia.

Od lat z sukcesem podejmujemy w naszym biznesie walkę z marnowaniem żywności. Teraz postanowiliśmy poszerzyć te działania, angażując klientów poprzez kampanię edukacyjno-informacyjną „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie”, widoczną w naszych sklepach, mediach społecznościowych i tu, na mojetesco.pl. 🙂

Naszym celem jest pomaganie naszym klientom (a więc także koleżankom i kolegom, którzy są naszymi najważniejszymi klientami) w codziennych zakupach i pokazanie, jak zadbać o kupione produkty. Kampania zawiera też informacje na temat zasad poszanowania produktu – tego, jak można go maksymalnie wykorzystać, aby nie trafił na śmietnik, jak mądrze planować zakupy i jak maksymalnie wykorzystać jedzenie, którego termin przydatności do spożycia dobiega końca.

W naszych sklepach pojawiły się specjalne plakaty – poradniki dla klientów. Porady na temat niemarnowania żywności oraz specjalne przepisy można także znaleźć na naszych kanałach w mediach społecznościowych – zachęcamy do lajkowania i komentowania. 😉 Partnerami naszej kampanii są Banki Żywności i Caritas Polska.

Pamiętaliśmy także o Was. Już wkrótce na mojetesco.pl znajdziecie pełne wyniki naszych badań konsumenckich, poradnik z najważniejszymi zasadami niemarnowania do wykorzystania w domu, a także specjalną sondę z nagrodami! Dołączcie do naszej inicjatywy i zmieniajmy razem świat na lepsze! 😉

Porady na temat niemarnowania żywności można znaleźć na stronie: https://tesco.pl/kochaj-jedzenie-nie-marnotrawienie/.

Więcej informacji o działaniach firmy w związku z walką z marnowaniem żywności możecie znaleźć tutaj.