Na planecie Tesco

13/07/2020

Wiemy, jak ważne jest prowadzenie biznesu w sposób zrównoważony i przyjazny dla naszej Planety. Z tego powodu wyznaczyliśmy sobie w Tesco ambitne cele, m.in. to, że do 2030 roku chcemy zaopatrzyć całą grupę w energię ze źródeł odnawialnych, a do 2050 roku staniemy się biznesem w 100% zeroemisyjnym. O tym, co już osiągnęliśmy, dowiecie się z raportu „Strategia Pomocnych Gestów” za rok 2019/20.

W trzecim, kolejnym już opisywanym przez nas rozdziale raportu, skupiliśmy się na PLANECIE i związanych z nią 4 filarami: zmianą klimatu, morzami, lasami i rolnictwem.

1. Zmiany klimatu:
• W 2019 roku, jako pierwsza firma na świecie, zobowiązaliśmy się do osiągnięcia zerowej emisji CO2 w całym łańcuchu. Jak dotąd w Polsce udało nam się ograniczyć szkodliwą emisję o 19%, a w Europie Środkowej emitujemy o 31% mniej CO2 w stosunku do bazowego, 2015 roku.
• Już teraz inwestujemy w energię odnawialną i ulepszenia wydajności chłodniczych. Te inicjatywy przyczyniły się do mniejszej emisji dwutlenku węgla o ponad 200 000 ton.
• Do dziś w Polsce udało nam się ograniczyć ilość substancji chłodzących o 8,6%.
• Ograniczyliśmy emisję spalin, dzięki optymalizacji i nowej organizacji transportu tak, by uniknąć jeżdżenia pustymi ciężarówkami. Dzięki temu w 2019 roku zaoszczędziliśmy ok. 2,1 mln kilometrów, co przekłada się na 1,6 mln kg zredukowanej emisji węgla.
• W 2017 roku zobowiązaliśmy się do pozyskiwania 100% energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych do 2030 roku. Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia tego celu w Europie Środkowej – na Węgrzech i Słowacji pozyskujemy w ten sposób już całą energię zużywaną w operacjach.

2. Morza, lasy, rolnictwo:
• Odgrywamy ważną rolę w dbaniu o czyste oceany i lasy, a także promujemy oszczędzanie zasobów naszej planety dla przyszłych pokoleń.
• W ramach naszej oferty:
– chcemy zapewnić, aby produkty pochodzenia morskiego były w 100% zrównoważone i miały Certyfikat Zrównoważonego Rybołóstwa MSC;
– 100% naszych czekolad posiada certyfikat UTZ (Rainforest Alliance);
– 94% artykułów papierowych lub pochodnych drewna posiada certyfikaty FSC/PEFC lub pochodzi z recyklingu
– zobowiązaliśmy się ograniczyć do zera eksploatację lasów przy pozyskiwaniu materiałów
do produktów naszej marki własnej;
olej palmowy używany w naszych produktach posiada certyfikat RSPO;
– w 2019 roku pracowaliśmy nad oszacowaniem naszego zapotrzebowania na soję i skali wpływu na środowisku.

Cały raport znajdziecie tutaj.