Wszystko, co najlepsze dla naszych klientów

10/07/2020

Nasi klienci oczekują od nas wysokiej jakości produktów w dobrych cenach, a my wierzymy, że zdrowe i zrównoważone produkty powinny być dostępne dla każdego. Czujemy się zobowiązani, by zapewniać klientom najlepszej jakości produkty spełniające najwyższe standardy bezpieczeństwa. Więcej o tym obszarze naszych działań można przeczytać w raporcie „Strategia Pomocnych Gestów” za rok 2019/10.

W jednym z rozdziałów raportu skupiliśmy się właśnie na PRODUKTACH i związanych z nimi 5 filarami: ograniczeniu marnowania żywności, opakowaniach, dostawcach, dobrostanie zwierząt i marce F&F.

1. Walka z marnowaniem żywności
• Naszym celem jest, żeby żadna żywność nadająca się do spożycia nie była w Tesco wyrzucana. Jesteśmy dumni z tego, że w Europie Środkowej już osiągnęliśmy cel ONZ 12.3, czyli zmniejszyliśmy o połowę ilość marnowanej żywności.
• Co więcej, zachęcamy również inne firmy z sektora spożywczego, by – podobnie jak my – mierzyły i upubliczniały swoje dane dotyczące marnowanej żywności.

2. Ograniczanie marnowania żywności w naszych operacjach
• W roku 2019/20 w Polsce ilość całej marnowanej żywności (nadającej i nienadającej się do spożycia) w naszych operacjach spadła o 38% w stosunku do roku poprzedniego, czyli z 8 946 ton w 2018/19 do 5 502 ton w 2019/20. To spadek aż o 64% w stosunku do roku bazowego 2016/17. To oznacza, że mniej niż 1% (0,75%) żywności sprzedawanej w naszych sklepach w Polsce ulega zmarnowaniu.

3. Walka z marnowaniem żywności od uprawy do potrawy
• Walka z marnowaniem żywności – od procesu produkcji do momentu, kiedy trafia na stół – to nasza wspólna odpowiedzialność, dlatego współpracujemy z 5 dostawcami żywności w Europie Środkowej.
• Dostawcy ci zobowiązali się do wprowadzenia podejścia Cel – Mierzenie – Działanie (ang. Target – Measure – Act):
ustalenia celu (ang. target) – oficjalnego przyjęcia i realizowania celu ONZ 12.3, czyli podejmowania działania, by zmniejszyć o połowę ilość marnowanej żywności w swoich operacjach do 2030 roku;
mierzenia (ang. measure) – obliczania i publikowania danych dotyczących ilości marnowanej żywności w swoich operacjach;
działania (ang. act) – ograniczenia marnowanie żywności w swoich operacjach i w procesie produkcji.

4. Działania edukacyjne
• Chcemy nauczyć innych szacunku do żywności i pokazywać, że jedzenie może być źródłem radości oraz sposobem na zacieśnianie społecznych więzi.
• Pomaga nam w tym program „Od uprawy do potrawy” – pokazujemy najmłodszym, że jedzenie to skarb, o który należy dbać.
• W programie Fundacji Tesco „Zdrowo jeść” kładziemy nacisk na właściwe odżywianie dzieci z rodzin potrzebujących wsparcia.

5. Opakowania
• Staramy się pakować nasze produkty tylko, gdy jest to konieczne, wyłącznie w opakowania wykonane z surowców pozyskanych w zrównoważony sposób.
• W Polsce usunęliśmy ponad 6,7 mln elementów opakowaniowych – 65 ton nie nadających się do ponownego przetworzenia materiałów, a także 78% nie nadających się do przetworzenia materiałów z opakowań produktów naszej marki własnej.

6. Wspieramy dostawców w Polsce
• Bardzo cenimy sobie relacje z naszymi dostawcami, dlatego regularnie prosimy ich o informacje zwrotne.
• Jesteśmy dumni z tego, że blisko 90% naszych dostawców potwierdza, że ceni sobie współpracę z nami jako firmą, która terminowo wywiązuje się z płatności.
• Wśród kilkuset dostawców, z którymi pracujemy na co dzień, 383 pomaga nam tworzyć w naszym kraju produkty marki własnej (z czego 81% to lokalni producenci).

7. Dobrostan zwierząt
• Staramy się działać w tym obszarze tak odpowiedzialnie, jak tylko to możliwe, współpracując z hodowcami w celu stosowania najlepszych praktyk.
• Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, w Europie Środkowej prowadzimy m.in. działania, aby zapewnić, że do końca 2025 r. w naszych sklepach nie będą dostępne jajka z chowu klatkowego, zarówno marki własnej, jak i innych producentów.

8. Marka F&F
• Nasza w 100% bawełniana odzież powstaje z bawełny pozyskanej w sposób zrównoważony.
• Dążymy do tego, aby do 2025 r. cała bawełna, której używamy we wszystkich produktach F&F, była pozyskiwana w sposób zrównoważony, zgodnie z założeniami Better Cotton Initiative (BCI).
• W 2019 r. wykorzystaliśmy też w produkcji materiał przetworzony z ponad 30 milionów plastikowych butelek.

Cały raport znajdziecie tutaj.