Joga ratunkiem w czasie kwarantanny

11/05/2020

Kiedy nasz styl życia zmienia się z powodu pandemii, te stare jak świat ćwiczenia mogą przynieść więcej korzyści niż nam się wydaje. Przeczytaj i przekonaj się. 🙂

Ograniczone podróże, ciągłe ryzyko infekcji, złe wiadomości na temat koronawirusa napływające z całego świata – to wszystko powoduje narastający niepokój. Ciągłe przebywanie w domu może być wyzwaniem dla naszej psychiki. Aby sobie pomóc, możemy oczywiście utrzymywać kontakt z rodziną i przyjaciółmi oraz prowadzić zdrowy tryb życia, ale jest jeszcze coś, dzięki czemu możemy kontrolować lęki i wspierać nasze zdrowie psychiczne – joga. Od wieków jest ona uznawana za wspaniały sposób, dzięki któremu możemy nie tylko zgubić kilka zbędnych kilogramów, ale także zachować spokój umysłu.

Dlaczego joga?
Lęk i stres pobudzają układ współczulny, co powoduje podwyższenie ciśnienia krwi, napięcie mięśni, problemy z koncentracją i szybszy oddech. Joga pozwala uspokoić organizm i zwalczyć te objawy.
Joga jest doskonałym narzędziem, ponieważ pozycje rozciągające pomagają zredukować napięcie mięśni i stawów. Istnieje także wiele ćwiczeń, które wspomagają kontrolowanie ciśnienia krwi, redukując tym samym objawy lękowe.

Joga podczas kwarantanny
Joga, jedno z najlepszych ćwiczeń fizycznych, umysłowych i duchowych, jest idealnym sposobem na kwarantannę. Wraz z ćwiczeniem oddechu i medytacją, joga jest uznawana za wszechstronne ćwiczenie, dzięki któremu dbamy jednocześnie o nasze ciało, umysł i duszę. Początkującym osobom poleca się Hatha jogę, którą można wykonywać w różnych wariantach.

Wybraliśmy dla Was kilka darmowych filmików, dzięki którym możecie rozpocząć Waszą przygodę z jogą. Do zobaczenia na macie!
Namaste

https://www.youtube.com/watch?v=Uk2TRawRlBk
https://www.youtube.com/watch?v=yIobimsdr0k