Czas na rozciąganie

21/04/2020

Nasze przestrzenie do pracy są projektowane w sposób, który wymaga jedynie niewielkiej ilości ruchu, a to sprzyja przybieraniu na wadze. Poza tym praca biurowa przyczynia się do obciążania pleców, nadgarstków, oczu i szyi oraz może powodować ogólną utratę napięcia mięśniowego.

Stres to kolejny minus pracy biurowej lub pracy z domu. Badania przeprowadzone prze Uniwersytet Yale mówią, że pracownicy czują się „dosyć lub bardzo mocno zestresowani w pracy”. Może to prowadzić do depresji, braku energii i innych problemów zdrowotnych.

Aby zniwelować niepożądane skutki, bardzo ważne są ćwiczenia fizyczne – chociaż czasami znalezienie na nie wolnej chwili nie jest łatwe… Z pomocą przychodzą ćwiczenia, które możemy wykonywać podczas pracy. Pomagają nam one jeszcze lepiej wykorzystać czas w ciągu dnia. A przy odrobinie kreatywności możemy wykorzystać każdą minutę pomiędzy wykonywaniem zadań a dotrzymywaniem kolejnych terminów i nauczyć się, jak dbać o zdrowie w czasie pracy.

Popraw swoją koncentrację i zwiększ produktywność. Oto kilka ćwiczeń, które możesz dyskretnie wykonywać podczas wykonywania swoich obowiązków zawodowych.

Kilka filmików z propozycjami ćwiczeń:
https://www.youtube.com/watch?v=U8tB5wtdZnY
https://www.youtube.com/watch?v=ikqt-RuiENY

A może znajdziesz w internecie inne filmiki instruktażowe i zaczniesz ćwiczyć dla poprawy swojej energii fizycznej? Spróbuj!