Polacy wolą mniejsze sklepy

06/11/2019

Od kilku miesięcy skupiamy się na mniejszych formatach – supermarketach i kompaktowych hipermarketach. Jak bowiem wynika z badań*, ponad 60% Polaków deklaruje, iż chętniej robi zakupy właśnie w mniejszych, wygodniejszych sklepach na codzienne zakupy.

Przełom lat dziewięćdziesiątych i początku XXI wieku to okres szybkiego rozwoju wielkopowierzchniowych hipermarketów. Dziś tymczasem Polacy coraz chętniej wybierają mniejsze sklepy. Jak pokazują badania przeprowadzone przez agencję SW Research, współcześni polscy klienci robią mniejsze zakupy, ale odwiedzają sklepy częściej. 61% Polaków wybiera się do sklepu codziennie lub co 2-3 dni.

Aż 40% kupujących deklaruje, że supermarkety, dyskonty i sklepy osiedlowe w pełni zaspokajają ich potrzeby co do podstawowych produktów.

Co mówią klienci w kontekście ostatnich zmian w asortymencie naszych sklepów? Jak wynika z badania*, Polacy są przywiązani do konkretnych produktów. Ponad 88% badanych deklaruje, że ma swoje ulubione towary, które wybiera najczęściej. Tylko 12% ankietowanych podejmuje decyzje zakupowe dopiero przy półkach w sklepie. Bardzo szeroki asortyment, znany z dużych hipermarketów, zdaje się zatem nieco tracić na znaczeniu.

Z tym zjawiskiem łączy się wyraźnie duża popularność wśród naszych klientów produktów Star Lines. To niemal 600 produktów pierwszej potrzeby w stale obniżonych cenach, które oznaczamy logo „Nasza cena”. Zachęcając zaś klientów do zakupów w naszych sklepach (więcej szczegółów znajdziecie tutaj), podkreślamy w naszych gazetkach i spotach telewizyjnych wygodę i szybkość robienia zakupów. A więc dokładnie to, czego oczekują dzisiejsi klienci.

* Badanie SW Research dla Tesco Polska, październik 2019, N=1027.