Stevie Awards dla naszego programu niemarnowania żywności

21/10/2019

Miło nam poinformować, że Tesco zostało laureatem 16. edycji konkursu International Business Awards w kategorii „Corporate Social Responsibility Program of the Year – in Europe”. Zostaliśmy wyróżnieni srebrem za kampanię przeciw marnowaniu jedzenia.

Jury konkursowe doceniło realizowane przez nas w Europie Środkowej działania przeciw marnowaniu żywności. Nasza kampania znalazła się w towarzystwie najlepszych projektów firm i organizacji z 74 państw z całego świata, wybranych z ponad 4 000 zgłoszeń. Laureaci Stevie Awards zostali wyłonieni w 16 kategoriach w trakcie trzymiesięcznego głosowania Jury, złożonego z międzynarodowych specjalistów i ekspertów branżowych. Przyznawane już po raz szesnasty International Business Awards to najbardziej prestiżowe wyróżnienia w międzynarodowym świecie biznesu. Statuetki Stevie zostały wręczane laureatom konkursu podczas gali w Wiedniu, która odbyła się 19 października.

Walka z marnowaniem żywności na wielu płaszczyznach
Jak wiecie, od lat prowadzimy zintegrowane działania mające na celu zmniejszenie skali marnowania żywności. Poczynając od poprawy procesów prognozowania i zamawiania produktów do sklepów, poprzez rezygnację z promocji „2 w cenie 1” w kategorii warzyw i owoców i wprowadzenie oferty Perfectly Imperfect – nieidealnych warzyw i owoców, po rozwinięty i regularny program przekazywania nadwyżek żywności ze sklepów. Całościowe spojrzenie na problem marnowania żywności obejmuje też pracę z dostawcami oraz edukowanie pracowników, klientów i dzieci.
Nagroda to zawsze miły akcent doceniający codzienną pracę. Wyróżnienie Stevie Awards to efekt zaangażowania tysięcy osób w walkę z marnowaniem, wśród których na szczególne wyróżnienie zasługują pracownicy Tesco. Dziękujemy – dodaje Daria Kulińska, Dyrektor Działu Komunikacji w Tesco Polska. Co więcej, w Polsce jesteśmy blisko osiągnięcia naszego celu redukcji skali marnowania o połowę, na długo przed granicą 2030 roku wyznaczoną w Celach Zrównoważonego Rozwoju.

Działania na wielu obszarach
W ramach strategii firmy – Little Helps Plan – opierającej się na trzech filarach: Ludzie, Produkty
i Miejsca, prowadzone są działania, które bezpośrednio kreują pozytywne zmiany w otoczeniu. Przeciwdziałanie marnowaniu żywności, wspieranie lokalnych społeczności, poprawa zdrowia czy dostarczanie przyjaznych środowisku, wysokiej jakości produktów w atrakcyjnych cenach to jedne z naszych kluczowych priorytetów. Więcej informacji o naszej strategii CSR można znaleźć w raporcie.