Mniej plastiku przy zakupach online – dostarczamy produkty w papierowych torbach

27/08/2019

Już wkrótce zmieni się ważny element w naszym internetowym serwisie e-zakupy. Od 2 września produkty zamówione drogą internetową będą dostarczane w torbach papierowych – nie plastikowych, jak dotychczas. Jest to nasz kolejny krok w kierunku zmniejszania negatywnego wpływu opakowań plastikowych na środowisko.

Rezygnacja z foliowych toreb w ramach serwisu e-zakupy to o ponad 62,5 tony mniej plastiku w skali roku. Jest to łączna waga toreb plastikowych, obliczona na podstawie zużycia opakowań w ciągu ubiegłego roku w zakupach z dostawą do domu oraz w usłudze „zamów i odbierz”.

Istotne są dla nas oczekiwania klientów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na negatywny wpływ plastikowych odpadów na środowisko. Wszyscy chcemy żyć w przyjaznym, czystym otoczeniu – staramy się zatem temu sprostać – mówi Magdalena Tomalska, menadżer sprzedaży internetowej w Tesco Polska.

Do tej pory oferowaliśmy klientom możliwość wyboru formy dostawy – w torbach foliowych lub całkowicie bez nich. Teraz idziemy o krok dalej i rezygnujemy z pakowania zakupów w torby plastikowe na rzecz papierowych. Klienci nadal będą mogli otrzymywać produkty także bez jakichkolwiek toreb – wybór odpowiedniej opcji jest możliwy przy składaniu zamówienia. Koszt toreb papierowych jest stały niezależnie od wielkości zamówienia i wynosi 2 zł.

To kolejny krok na drodze zmniejszania wpływu opakowań plastikowych na środowisko. Na początku tego roku Tesco zobowiązało się, że do 2020 roku usunie ze składów opakowań produktów marki własnej materiały nienadające się do ponownego przetworzenia. Natomiast od czerwca 2019 zrezygnowaliśmy z jednorazowych naczyń we wszystkich restauracjach Bistro na rzecz metalowych sztućców oraz ceramicznych kubków i talerzy. Zmiana w Bistro to oszczędność rzędu 4,5 mln talerzy papierowych, 9,5 mln plastikowych sztućców oraz ponad 500 tys. kubków papierowych rocznie.