Wyjątkowa edycja programu „Decydujesz, pomagamy”

11/06/2019

6 146 598 – tyle głosów oddali nasi klienci w Polsce w ramach IV edycji programu „Decydujesz, pomagamy”. Chętnych do zgarnięcia grantów od naszej firmy i Fundacji Tesco było aż 797 organizacji, stowarzyszeń i grup! Co jeszcze się działo podczas IV edycji i kto zdobył wtedy najwięcej głosów od naszych klientów? 😉

W IV edycji do naszego programu zostały wprowadzone zmiany – od tamtej pory zapewniamy finansowanie nie jednej, a trzem inicjatywom w każdym ze 125 mikroregionów w Polsce. W każdym z regionów przyznawane są granty w wysokości 5 000, 3 000 i 1 000 zł. Tym sposobem nasza firma wraz z Fundacją Tesco wsparła aktywnych mieszkańców grantami o łącznej sumie 1 125 000 zł, a zrealizowanych zostało wtedy aż 375 inicjatyw społecznych.

Największą liczbę głosów (86 566) zdobył projekt „Uśmiechnij Się!”, zgłoszony przez Fundację „Dr Clown”. Fundacja działa w Krakowie, a jej misją jest przekonanie, że uśmiech leczy, więc stara się zanosić go wszędzie tam, gdzie go brakuje – najczęściej na oddziały szpitalne. Udział w projekcie umożliwił Fundacji przeszkolenie kolejnych 20 doktorów klaunów, którzy będą mogli wspierać małych pacjentów. Udało im się także zorganizować kilka szkoleń teoretycznych oraz jedno duże szkolenie specjalistyczne. Zakupiono elementy strojów dla nowych wolontariuszy oraz materiały i sprzęty, które sprawiają, że praca wolontariuszy jest bardzo kreatywna i atrakcyjna dla dzieciaków. Nowi wolontariusze pod okiem starszych stażem kolegów udawali się na oddziały szpitalne, żeby sprawdzić nabyte przez siebie umiejętności. Po otrzymaniu grantu Fundacja miała okazję brać udział w Biegu Charytatywnym Tesco, gdzie część wolontariuszy przygotowywała stoisko dla dzieci, a druga część brała udział w samym biegu.

Przypominamy Wam, że trwa VI edycja programu, głosowanie w sklepach rozpocznie się już za parę dni, bo 17 czerwca! Potrzebujemy pomocy każdego i każdej z Was, aby zachęcić naszych klientów do udziału w programie i pokazać, jak możemy wpłynąć na los lokalnych społeczności. Zadbajcie, by nasi klienci wiedzieli o inicjatywie, która zaprocentuje w ich najbliższym otoczeniu. Motywujcie klientów do wrzucania żetonów do urn, a organizacje do promowania swoich projektów w sklepach Tesco. Niech o naszej inicjatywie będzie głośno! 😉