Rezygnujemy z jednorazowych sztućców i talerzy w Bistro

06/05/2019

Do połowy maja ze wszystkich restauracji samoobsługowych Bistro zlokalizowanych w naszych sklepach znikną jednorazowe sztućce i talerze. Zastąpią je naczynia wielokrotnego użytku. Kontynuujemy tym samym swoje wcześniejsze zobowiązanie dotyczące zmniejszenia negatywnego wpływu opakowań plastikowych na środowisko.

Rezygnacja z naczyń jednorazowego użytku to oszczędność rzędu 4,5 mln talerzy papierowych, które w ubiegłym roku zostały zużyte w restauracjach Bistro w Polsce. Klienci w ubiegłym roku podczas wizyty w restauracji wykorzystali również 9,5 mln plastikowych sztućców oraz ponad 500 tys. kubków papierowych. Aby zredukować liczbę używanych przez klientów „jednorazówek”, Tesco chce zastąpić tego typu produkty zamiennikami przyjaznymi środowisku. Już wkrótce we wszystkich restauracjach będzie można spożywać posiłki, korzystając z nowej zastawy; do oferty wprowadzone zostaną metalowe sztućce oraz porcelanowe kubki i talerze. Z restauracji znikną również kosze, dzięki czemu ograniczymy skalę odpadów do minimum.

–Wiemy, jak ważna dla klientów jest wygoda i komfort, dlatego też chcemy, aby zmiany były pozytywne zarówno dla nich, jak i dla środowiska naturalnego. Przeprowadziliśmy już pilotaż w dwóch punktach Bistro w Tarnowskich Górach oraz Zielonej Górze, który został bardzo pozytywnie odebrany. Teraz czas na pozostałe restauracje. Cieszymy się, że już wkrótce we wszystkich Bistro zobaczymy tę przyjazną dla środowiska zmianę – mówi Paweł Łacny, kierownik operacyjny ds. Bistro.

To kolejny krok w drodze do zmniejszenia negatywnego wpływu opakowań plastikowych na środowisko. Na początku tego roku nasza firma zobowiązała się, że do 2020 roku usunie ze składów opakowań produktów marki własnej materiały nienadające się do ponownego przetworzenia. Będziemy również ograniczać skalę odpadów opakowaniowych w sklepach.

Bistro to 39 restauracji samoobsługowych zlokalizowanych w sklepach oraz na pasażach handlowych Tesco. Restauracje oferują potrawy dostępne w ofercie na wagę, napoje oraz desery. Bistro to chętnie odwiedzane miejsce przez klientów Tesco, codziennie z oferty restauracji korzysta ich średnio kilkanaście tysięcy. W ubiegłym roku kupili oni w Bistro około 3,8 mln posiłków.