Od 3 lat piszemy szczęśliwe historie

30/04/2019

W Tesco wierzymy, że nawet najmniejszy pomocny gest ma wielkie znaczenie. To dlatego w marcu 2016 roku wystartowaliśmy z programem dla lokalnych społeczności „Decydujesz, pomagamy”. Poznajcie organizację, która zdobyła wtedy najwięcej głosów od naszych klientów i przypomnijcie sobie, co udało nam się osiągnąć podczas I edycji!

W Polsce organizatorem programu „Decydujesz, pomagamy” zostało Tesco, a partnerem strategicznym – Fundacja Tesco. Łącznie w skali kraju przekazaliśmy wtedy 800 tys. zł na wsparcie 160 lokalnych inicjatyw. O tym, które organizacje otrzymały grant, decydowali klienci w otwartych głosowaniach we wszystkich naszych sklepach. Od tamtej pory każdy ma szansę zdobyć dofinansowanie na realizację pomysłów, których do tej pory nie mógł wprowadzić w życie.

Największą liczbę głosów w skali całego kraju w I edycji zdobył projekt „Pola Nadziei – zobaczyć i zrozumieć”, prowadzony przez Salwatoriańskie Stowarzyszenie Hospicyjne. Zdobyty grant wsparł działalność Hospicjum Jana Pawła II w Bielsku-Białej – miejsca, w którym pomaga się żyć aż do ostatniej chwili bez bólu i strachu, a także umożliwił przeprowadzenie akcji edukacyjnych na temat opieki nad nieuleczalnie chorymi oraz zakup urządzeń, które pomogły podnieść komfort ich życia. W ramach projektu przeprowadzono również inaugurację programu edukacyjnego „Pola Nadziei”, podczas której uczniowie, nauczyciele i oficjalni goście mogli zobaczyć sprzęt – ssak elektryczny – używany w hospicjum i wysłuchać do czego i w jakich sytuacjach jest on potrzebny oraz jak może on pomóc chorym. Z pewnością to przybliżyło wszystkim obecnym, na czym polega m.in. praca w hospicjum i co konkretnie wspierają, przyłączając się do działań charytatywnych na jego rzecz.

Obecnie trwa VI edycja programu, a aktywni mieszkańcy mają ponowną szansę na zdobycie grantów. Potrzebujemy pomocy każdego i każdej z Was, aby zachęcić naszych klientów do udziału w programie i pokazaniu, jak możemy wpłynąć na los lokalnych społeczności. Zadbajcie, by nasi klienci wiedzieli o inicjatywie, która zaprocentuje w ich najbliższym otoczeniu. Faza składania wniosków została przedłużona do 13 maja, dlatego zachęcajcie lokalne organizacje do wzięcia udziału w głosowaniu, które rozpocznie się 17 czerwca. Motywujcie klientów do wrzucania żetonów do urn, zaś organizacje do promowania swoich projektów w naszych sklepach. Podejdźcie do tego zadania kreatywnie i zastanówcie się, jak sprawić, aby o naszej akcji było głośno! 😉