Pij na zdrowie!

25/04/2019

Owoce i warzywa to bardzo ważny składnik zbilansowanej diety. Według wytycznych WHO (Światowej Organizacji Zdrowia) powinniśmy je jeść 5 razy dziennie. Dzięki temu zapewnimy organizmowi witaminy i minerały tak potrzebne do jego prawidłowego funkcjonowania.

Dobrym urozmaiceniem owocowo-warzywnej diety są wszelkiego rodzaju świeżo wyciskane soki czy smoothie. Są smaczne i doskonale przyswajane przez organizm. To wygodna i prosta alternatywa! A dla rodziców małych niejadków okazja, by przemycić im te mniej lubiane owoce lub warzywa.

Zdrowo
Korzyści płynących z picia soków jest naprawdę wiele. Dzięki cennym składnikom odżywczym takim jak: witaminy, przeciwutleniacze, sole mineralne wzmacniają nasz system odpornościowy. Poza tym dodają energii i pobudzają – zwłaszcza te lekkie, przygotowane z owoców i ziół, i pite z rana! Oczyszczają też organizm z zalegających toksyn! Mogą zastąpić zdrowy, pełnowartościowy posiłek, gdyż dostarczają wielu substancji odżywczych. Co więcej, soki szybciej trafiają do krwiobiegu, dzięki czemu już w zasadzie po 15 minutach organizm może czerpać przyswojone substancje odżywcze.

Różnorodnie
Pomyślcie teraz przed chwilę jakie owoce i warzywa najczęściej królują w Waszej diecie. Takie, które spożywacie na surowo, bez obróbki termicznej? Po co sięgacie w czasie przerwy w pracy lub jako wieczorną przegryzkę? Chrupiąca marchewka, sycące awokado, jabłko lub gruszka, w sezonie arbuz i truskawki. W jednej szklance soku możemy „zmieścić” o wiele więcej różnorodnych składników, a poza tym dodać takie, z którymi nieraz mamy problem. Pietruszka czy seler naciowy w połączeniu z marchewką, jabłkiem czy pomarańczą i kawałkiem imbiru smakują wyśmienicie. Co więcej do przygotowania soku czy smoothie możemy użyć wielu dodatkowych składników, takich jak: zioła, kiełki, bakalie, orzechy, miód czy syrop klonowy.

Lekkostrawnie
W odróżnieniu od tych przetworzonych termicznie, w surowych owocach i warzywach, znajdziemy o wiele więcej naturalnych enzymów trawiennych. Dzięki temu, że potrzebujemy mniej energii na ich „przetworzenie”, po wypiciu czujemy się lekko! Lekkości sprzyja też fakt, że wpływają dobrze na nasz metabolizm. Błonnik zawarty w sokach pobudza metabolizm, przyśpiesza przemianę materii i zapobiega wzdęciom. Zwłaszcza po świątecznych biesiadach przy rodzinnym stole, szklanka soku dobrze nam zrobi. Tym bardziej, że dodatkowo pomoże nam się nawodnić, zarówno od środka, jak i z zewnątrz (nawilżenie skóry).

Ekologicznie
Jak widzicie soki to doskonała alternatywa dla świeżych owoców i warzyw! Są nie tylko smaczne, ale i bardzo zdrowe. Płynna forma pozwala spożywać różnorodne połączenia owoców i warzyw w dużych ilościach. Jeżeli brakuje Wam pomysłów na własne kompozycje, albo po prostu nie posiadacie odpowiedniego urządzenia w postaci wyciskarki czy sokowirówki, możecie sięgnąć po gotowe chłodzone soki i smoothie z oferty Tesco. Tym bardziej, że są one teraz dostępne w nowej, odmienionej formie. Butelki soków i smoothie są częściowo wykonane z odzyskanego materiału i nadają się do ponownego przetworzenia. A zatem będzie nie tylko z korzyścią dla Waszego organizmu, ale i środowiska naturalnego!