Co możesz zyskać dzięki jednej dodatkowej godzinie snu?

12/02/2019

87% ludzi doświadcza utraty od 1 do 1,5 godziny snu w ciągu nocy. Nie uwierzysz, jak dużą korzyść może odnieść Twój organizm, dzięki jednej dodatkowej godzinie snu, już DZIŚ W NOCY. O korzyściach płynących ze zdrowego spania opowiada Ágnes Horváth, trener snu.

Sen jako przewaga konkurencyjna
Czy wiedziałeś, że układ odpornościowy uaktywnia się podczas głębokiego snu, czy o tym, że masz czterokrotnie większą szansę na złapanie grypy, jeżeli śpisz mniej niż 6 godzin? Podczas snu nie tylko zdrowiejemy, ale również uczymy się: pamięć oraz wspomnienia stają się wiedzą podczas fazy REM (dlatego nie powinieneś pozwolić swojemu dziecku na naukę w nocy). Jeżeli będziesz spać wystarczająco długo, będziesz bardziej skoncentrowany, spowodujesz mniej wypadków, a twoje plecy będą znacznie mniej boleć.
Może na razie nie widzisz związku zdrowia z ilością snu, ale ten, kto śpi wystarczająco długo, jest szczęśliwszy, bardziej otwarty, a co najważniejsze bardziej zrelaksowany. Jest ponad 50% szans na to, że nakrzyczysz na swoje dzieci, kolegów lub współmałżonka, jeżeli brakuje ci snu. Zdrowe nawyki senne skutkują byciem wypoczętym, co jest silnie związane z naszym życiem społecznym oraz umiejętnością radzenia sobie ze stresem.

Oto dlaczego brak snu jest problemem
Dobry i spokojny sen jest ważny, a stawka jest duża: twoje własne zdrowie, szczęście, sprawność na starość oraz ostatni, ale nie mniej ważny fakt, że twój nastrój od tego zależy. Zakłócenia snu mogą również odgrywać rolę w rozwoju cukrzycy: noc z 1,5 -godzinnym ubytkiem snu niż zazwyczaj może skutkować pogorszeniem zdolności absorpcji insuliny przez komórki o 30%.
Pośród źle śpiących jest wyższa szansa na otyłość, która z drugiej strony rujnuje jakość snu (połowa z otyłych i palących osób nie śpi dobrze). Serce i układ krwionośny również znajdują się pod presją z powodu chronicznego złego snu. Braki snu skutkują gorszym radzeniem sobie ze snem, które oznaczają wyższe prawdopodobieństwo choroby umysłowej lub wahań nastroju. Dzięki wystarczającej ilości snu możesz mieć stabilny i dobrze funkcjonujący umysł oraz dobry humor.

Pozostała więc tyko jedna rzecz: idź do łóżka wcześniej już DZIŚ.