Redukujemy wpływ opakowań na środowisko

05/02/2019

Koleżanki i koledzy,

Biorę dziś udział w konferencji Retail Summit w Pradze, podczas której mówię o żywności – zdrowej, przyjaznej środowisku, oferowanej w przystępnych cenach i naszej roli w jej dostarczaniu.

Żywność o doskonałej jakości jest dziś szeroko dostępna, a my dajemy ją naszym klientom dzięki markom Exclusive at Tesco, Tesco i Tesco Finest. Również świeże i zdrowe owoce i warzywa dostępne są dla kupujących przez cały rok, w dobrych cenach.

Jako wiodący detalista czujemy odpowiedzialność, by oferować żywność dostępną i zdrową, ale także zrównoważoną i przyjazną środowisku.

Wszędzie tam, gdzie pojawia się ryzyko marnowania żywności, chcemy współpracować z dostawcami, bankami żywności i organizacjami charytatywnymi, budując i rozwijając łańcuch dostaw, w którym skala marnowania jest minimalizowana.

Zrobiliśmy duży postęp na polu walki z marnowaniem żywności i będziemy kontynuować tę pracę. Jesteśmy naprawdę dumni z naszych osiągnięć w Europie Środkowej, gdzie w roku 2017/18 zmniejszyliśmy skalę marnowania o 30% i łącznie przekazaliśmy 10 639 ton produktów bankom żywności i lokalnym organizacjom charytatywnym.

Będziemy kontynuować tę współpracę i wprowadzać nowe innowacje, takie jak aplikacja Food Cloud.

Teraz nasze ambicje rozszerzamy na pole redukcji odpadów opakowaniowych.

Czujemy odpowiedzialność, by dokonywać realnych zmian w tym obszarze, dlatego podejmujemy szereg inicjatyw związanych z opakowaniami produktów, deklarując, iż:

• Do 2020 roku usuniemy ze składów opakowań produktów marki własnej materiały nienadające się do ponownego przetworzenia.
• Do 2025 wszystkie opakowania produktów marki Tesco będą możliwe do recyklingu bądź ponownego użycia.
• Będziemy rozwijać współpracę z innymi detalistami, producentami i ekspertami z obszaru opakowań, by wspólnie zwiększać skalę odzysku, przetwarzania i ponownego wykorzystywania materiałów.

Każdy z nas może pomóc, pamiętając, aby papier, karton i folia z opakowań zbiorczych czy traypacków były odpowiednio sortowane i odsyłane do naszych Centrów Dystrybucji. Dzięki temu osiągniemy nasze założenia, aby żadne materiały nadające się do przetworzenia nie trafiały na wysypisko.

W Tesco wspólnie możemy przyczynić się do tej pozytywnej zmiany. Jestem pewien, że mogę liczyć na Wasze wsparcie i zaangażowanie w te działania, które sprawiają, że jesteśmy biznesem odpowiedzialnym społecznie i środowiskowo.

Matt


Zapis konferencji obejrzycie poniżej.