Strategia Pomocnych Gestów (Little Helps Plan)

17/11/2018

Co łączy koleżanki i kolegów ze sklepów, którzy codziennie przygotowują nadwyżki dla Banków Żywności, z tymi z Zespołu ds. Produktów, pracującymi nad nowymi formułami dla napojów naszych marek własnych? A co osoby z biura głównego z przekazującymi czeki w ramach programu „Decydujesz, pomagamy”?

„Każdy, nawet najmniejszy pomocny gest ma wielkie znaczenie” – to jedna z naszych wartości, która obrazuje zarówno wszystkie drobne rzeczy, które robimy na co dzień dla lokalnych społeczności, jak i sposób, w jaki chcemy przyczyniać się do pozytywnych globalnych zmian. Na tym wszystkim koncentrujemy się w ramach Strategii Pomocnych Gestów (Little Helps Plan).
Poprosiliśmy Darię Kulińską, naszą Menadżer ds. Komunikacji, aby zdradziła więcej szczegółów na temat inicjatyw, które podejmujemy i które są częścią Strategii Pomocnych Gestów.

Czym jest społeczna odpowiedzialność biznesu?
Społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. skrót – CSR) to termin używany do opisania prospołecznych i prośrodowiskowych aktywności firm. Tesco jest jednym z największych dystrybutorów żywności na świecie, zatrudniamy setki tysięcy koleżanek i kolegów na całym globie i obsługujemy klientów w wielu różnych społecznościach. To wiąże się z realną odpowiedzialnością, którą traktujemy poważnie.

Co robimy w tym obszarze?
Mamy bogatą historię wspierania ważnych inicjatyw i stawiania czoła szerokim, społecznym, środowiskowym i ekonomicznym wyzwaniom. Bazując na tych doświadczeniach i słuchając naszych koleżanek i kolegów, klientów, dostawców oraz partnerów, rozumiemy, gdzie możemy dokonać prawdziwej zmiany. W efekcie nasz plan oparliśmy na trzech obszarach – ludziach, miejscach i produktach. To tam mamy największą odpowiedzialność. Plan bazuje na postępach, których już dokonaliśmy, by wprowadzać pozytywne zmiany w życiu naszych klientów, koleżanek i kolegów oraz lokalnych społeczności. Przykładowo spójrzmy na program „Decydujesz, pomagamy” – stworzyliśmy go, ponieważ od wielu lat nasze zespoły w rozmaity sposób wspierały organizacje charytatywne. Tych doświadczeń, z których możemy być dumni, jest wiele więcej!

Jak te deklaracje przekuwamy w Tesco w czyny?
To bardzo ważne, aby o naszej postawie świadczyły nie tylko słowa, ale i czyny. Naszym celem jest być otwartą i transparentną firmą, której działania są wymierne – dzięki temu jesteśmy w stanie ocenić, które z nich mają realny wpływ. Doskonałym przykładem jest tu nasza aktywność na polu walki z marnowaniem żywności, gdzie na podstawie danych, które mierzymy i udostępniamy, możemy zaplanować precyzyjne działania. Kolejnym elementem jest program „Decydujesz, pomagamy”. W Polsce w czterech edycjach wsparliśmy 815 projektów, przekazując łącznie ponad 3,3 mln złotych na rzecz inicjatyw realizowanych dla i z udziałem lokalnych społeczności. Dbamy również o to, aby już najmłodsi zdobywali wiedzę z zakresu zdrowego odżywiania dzięki wycieczkom do sklepów, tzw. „Ekspedycjom Smaku” realizowanym w ramach programu edukacyjnego „Od uprawy do potrawy”. Wspólnie z Fundacją Tesco troszczymy się o edukację dzieci koleżanek i kolegów – poprzez program stypendialny „Mądry Start” wspierając uzdolnione dzieci naszych pracowników. To wszystko pokazuje, że każdy pomocny gest ma wielkie znaczenie!

Powiedziałaś, że pomagać może każdy z nas. Jak to robić?
Strategia Pomocnych Gestów (Little Helps Plan) nie mogłaby istnieć, gdyby nie koleżanki i koledzy. Każdego dnia próbujmy obdarowywać takimi gestami, wspierając kogoś z zespołu, klienta, członka społeczności czy dostawcę. Dzielmy się także pomysłami i opiniami. Ta strategia to zachęta, by pracować lepiej – wspólnie.