Strategia Pomocnych Gestów – wiadomość od Dave’a Lewisa

16/11/2018

Koleżanki i koledzy,

Chciałbym dziś podzielić się z Wami naszym raportem na temat postępu, jaki dokonaliśmy w ramach Strategii Pomocnych Gestów (Little Helps Plan).
Zainspirowani naszą Trzecią Wartością – „każdy, nawet najdrobniejszy gest ma wielkie znaczenie” – wprowadziliśmy w życie naszą Strategię Pomocnych Gestów (Little Helps Plan), która łączy w sobie wszystko to, co robimy w Tesco dla naszych klientów, koleżanek i kolegów oraz lokalnych społeczności. Koncentrując się na ludziach, produktach i miejscach, podejmujemy działania, które mają pozytywny wpływ na problemy, jakie stoją przed środowiskiem czy społecznościami lokalnymi, zarówno teraz, jak i w przyszłości.
W przeciągu tego roku dokonaliśmy naprawdę wiele. To właśnie te działania, które podejmujecie każdego dnia, pozwoliły nam tego dokonać. O tym, co udało nam się zrobić na przestrzeni roku, przeczytacie poniżej.
• Niezmiennie mierzymy i publikujemy nasze dane na temat marnowania żywności. W Wielkiej Brytanii w 78% zrealizowaliśmy już nasz cel, aby żadna żywność nadająca się do spożycia nie była marnowana, w Europie Środkowej natomiast zredukowaliśmy ilość marnowanej żywności o 25%.
• Z pomocą programu „Bags Of Help” i podobnych inicjatyw wsparliśmy 17 800 lokalnych projektów w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Europie Środowej i Azji.
• W Wielkiej Brytanii zobowiązaliśmy się do 2019 roku usunąć z naszych opakowań materiały trudne do ponownego przetwarzania, usunęliśmy już ponad 2 000 ton materiałów trudnych w recyklingu.
• W całej Grupie przekazaliśmy nadwyżki żywności, które wystarczyły do przygotowania 48 milionów posiłków dla osób w potrzebnie.
• Podczas naszego wrześniowej kampanii na temat zdrowia w Wielkiej Brytanii wraz z Jamie Oliverem promowaliśmy „helpful litte swaps” – produkty o obniżonym poziomie cukru, tłuszczu i kalorii. Sprzedaż tych produktów wzrosła o 17%.
W tym filmie możecie zobaczyć jeszcze więcej naszych osiągnięć.

Partnerstwo z WWF
W ramach naszej kampanii Little Helps Plan chcemy dostarczać naszym klientom zdrowe produkty, najlepszej jakości, w przystępnych cenach. Dlatego z radością informuję o rozpoczęciu współpracy Tesco z WWF (World Wilde Fund for Nature) w Wielkiej Brytanii – wspólnie chcemy sprawić, aby koszyki zakupowe naszych klientów były pełne naturalnych, zdrowych i zrównoważonych produktów.
Razem pracujemy w trzech kluczowych obszarach:
• Pomoc klientom w wybieraniu bardziej zbalansowanej i zdrowej diety.
• Powrót do natury przy produkcji żywności.
• Całkowite ograniczenie marnowania żywności.
Współpracując, stworzymy nowatorski sposób mierzenia wpływu przeciętnego koszyka klienta w Wielkiej Brytanii na środowisko, opierając się na kluczowych produktach spożywczych i składnikach. Następnie podejmiemy działania w celu zredukowania negatywnego wpływu na środowisko o połowę. Równocześnie chcemy mieć pewność, że produkty, które trafią do koszyków naszych klientów, w dalszym ciągu będą w korzystnych cenach.
Nie uda nam się tego osiągnięć bez zewnętrznego wsparcia, dlatego zwracamy się do naszych dostawców, interesariuszy oraz koleżanek i kolegów, aby pomogli nam wcielić ten plan w życie. Więcej szczegółów na temat naszej współpracy z WWFem przeczytacie na tej stronie.

Regularnie słyszę od Was historie na temat tego, jak dbacie o środowisko i swoje lokalne społeczności. Dziękuję Wam bardzo za wszystko, co robicie, ponieważ każdy, nawet najdrobniejszy gest ma wielkie znaczenie.

Dave