Jak mądrze zrzucać zbędne kilogramy?

21/05/2018

Zapewne każdemu przeszła przez głowę kiedyś myśl: „Chyba przytyłem/-am, muszę zrzucić parę kilo”. Odchudzanie to długotrwały proces, którego pożądanym efektem końcowym jest uzyskanie określonej masy ciała. No właśnie – długotrwałym…

W dzisiejszych czasach temat odchudzania stał się bardzo modny, głównie za sprawą mediów społecznościowych i angażujących się w tę tematykę osób publicznych. W sieci bombardowani jesteśmy różnego rodzaju przepisami, dietami i środkami mającymi ten proces przyspieszyć. Uwaga, ważny komunikat – NIE MA skutecznego środka przyspieszającego odchudzanie. Jak więc uzyskać upragniony efekt? Poniżej mały poradnik – jak zamiast po prostu jeść, zacząć się odżywiać.

ZASADA I
„70/20/10”
W profesjonalnej kulturystyce mówi się o zasadzie 70/20/10. Oznacza ona, że 70% sukcesu na tym polu to odpowiednio zbilansowana dieta, a w dalszej kolejności ćwiczenia i uwarunkowania genetyczne. Dlatego podajemy zbiór kilku reguł, których przestrzeganie zagwarantuje nam osiągnięcie sukcesu:
1. Jedz regularnie.
2. Nawadniaj się.
3. Spożywaj zbilansowane posiłki.
4. Podjadaj z głową.
5. Dzień zacznij od śniadania.
6. Ogranicz sól i cukry.
7. Zaprzyjaźnij się z oliwą z oliwek.
Siedem przedstawionych powyżej złotych zasad stanowi klucz do sukcesu. Wprowadzenie ich w życie pozwoli łatwiej podejść do kroku drugiego.

ZASADA II
„Ćwiczenia fizyczne”
Na początek warto uzmysłowić sobie, że efekty nie będą widoczne po kilku wizytach na siłowni czy maratonie wokół parku. Ćwiczenia fizyczne też powinny być dobierane z głową. Jeżeli nigdy nie ćwiczyłeś/-aś regularnie, zacznij uprawianie sportu od rozgrzewki trwającej nie dłużej niż 15 minut. Potem przystąp do ćwiczeń z małymi obciążeniami. W kwestii wyboru ćwiczeń warto skonsultować się z trenerem personalnym, który pokaże odpowiednią technikę ich wykonywania. Alternatywą mogą być ćwiczenia znalezione w sieci. Im prostsze, tym lepsze.

ZASADA III
„Zacznij się odżywiać, a nie po prostu jeść”
Ważne jest to, co ląduje na naszym talerzu. Posiłki powinny być odpowiednio zbilansowane – zgodnie z piramidą żywienia powinny zawierać odpowiednią porcję węglowodanów, białek i tłuszczy plus oczywiście porcję warzyw i owoców. W drugiej kolejności nie zapomnijmy o odpowiednim przyrządzaniu potraw. Postawmy na metody uważane za najzdrowsze, czyli gotowanie na parze czy pieczenie. Zadbajmy o urozmaicenie potraw przez nas spożywanych, np. poprzez dodanie egzotycznych przypraw czy składników.

Pamiętajmy, że tylko od nas samych zależy, kiedy przestaniemy jeść, a zaczniemy się odżywiać. Zacznij zmianę od dziś i pogratuluj sobie! Właśnie zrobiłeś krok do przodu w walce o swoje zdrowie.