Dlaczego się tyje? Poznajcie proste metody unikania codziennych pułapek żywieniowych!

14/05/2018

Sezon wiosenno-letni sprzyja odrzucaniu grubych kurtek na rzecz lekkich t-shirtów. Pojawia się jednak pytanie: jak dobrze wyglądać, utrzymać formę do wakacji i nie przytyć? Przedstawiamy kilka najpopularniejszych pułapek, które na nas czyhają, oraz sposoby radzenia sobie z pokusami.

Zakupowe szaleństwo
Kolorowe opakowania, promocje czy bombardujące nas zewsząd reklamy. To tylko jedne z wielu zagrywek mających na celu sprowokowanie nas do zakupu wszelkiej maści produktów. Najczęściej zamiast bochenka chleba wychodzimy z torbą pełną niezdrowych przekąsek, batoników i innych wysoko przetworzonych produktów.
NASZA RADA: Rozwiązanie jest bardzo proste – lista zakupów. Przed wyjściem na zakupy zrób listę i się jej trzymaj. Zaoszczędzisz pieniądze, a także zrobisz krok do przodu w swojej walce o zdrowie.

Kino akcji
Często nie wyobrażamy sobie oglądania filmu bez popcornu i coli. Ale chwileczkę, przecież nie zawsze chodzimy do kina. Wróćmy więc do domowego zacisza. Na stole lądują słone paluszki, krakersy, chipsy i słodkie napoje. Oglądając mecz czy ulubiony serial, pochłaniamy w zastraszającym tempie wszystkie te produkty bez opamiętania.
NASZA RADA: Zamień je na zdrowsze odpowiedniki. Znajdź w internecie przepisy na zdrowe przekąski i popisz się swoim talentem kulinarnym. Nigdy więcej nie sięgniecie po słone przekąski.

Płynne kalorie
Woda. Nazywana podstawą całego życia, poprzez nasze wybory zostaje wyparta produktami XXI wieku – napojami słodzonymi. Często nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo kaloryczne są tego typu produkty.
NASZA RADA: Zanim kupisz słodki napój, sprawdź, ile cukru zawiera. Podpowiadamy, że jedna łyżeczka cukry to 5 gram. Zaskoczony/-a?

Cukrowa „bomba”
Biały i słodki. Jak może być nie zdrowy. Ano może. Coraz częściej spotykany we wszystkich rodzajach produktów, np. w chlebie, kiełbasie, keczupie czy musztardzie. Powoduje to nieświadome zwiększone spożycia tej substancji. Nadmiar cukru może być bardzo niebezpieczny dla zdrowia, a jego długotrwałe spożycie w nadmiernych ilościach może w konsekwencji prowadzić do cukrzycy.
NASZA RADA: Zacznij od małych zmian. Postaraj się ograniczać słodkie przekąski na rzecz tych zrobionych własnoręcznie w domu. Poczujesz różnicę i już nie będziesz chciał wrócić do tych zakupionych w sklepie.

Od dziś wiemy, że zmiany są możliwe i dostępne na wyciagnięcie ręki. Nie wymagają one dużych przygotowań czy ogromnych poświeceń. Powyżej przedstawiamy formuły na unikanie pułapek żywieniowych. Korzystajcie z nich mądrze!