Mniejsza sałata, mniej zmarnowanej żywności

12/10/2017

Po trudnym dla dostawców sezonie testowo wprowadzamy do sprzedaży dodatkowy wolumen sałaty lodowej. Dzięki temu klienci będą mogli kupić produkt, który bez wsparcia Tesco najprawdopodobniej zostałby zmarnowany.

Zimne i deszczowe noce to niesprzyjające warunki dla producentów sałaty lodowej. Pod koniec sezonu producenci muszą borykać się z problemem dużej ilości sałaty o mniejszym rozmiarze. Tymczasem klienci i sieci handlowe przyzwyczaili się do określonego rozmiaru i wagi główek sałaty. Chcąc zachęcić klientów do zakupu mniejszego, ale równocześnie spełniającego wszelkie standardy jakościowe produktu, zaoferujemy główki sałaty lodowej w niższej cenie.

Testowa sprzedaż w 15 hipermarketach potrwa do końca tego tygodnia lub do wyczerpania zapasów. Sałata oferowana będzie w o 40% niższej cenie – 1,49 zł za główkę. Lodowa sałata dołączy do gamy „nieidealnych” owoców i warzyw „Perfectly Imperfect”.

Proponowane przez nas produkty spełniają wszystkie wymagania jakościowe. Są po prostu mniejsze, więc nie byłyby oferowane w sprzedaży detalicznej, jako że klienci przyzwyczajeni są do innego rozmiaru i wagi. My zaś chcemy zachęcić ich do zakupy także mniejszej sałaty, co pomoże nam wspólnie walczyć z marnowaniem żywności – wyjaśnia Małgorzata Lipka, menedżer kategorii w zespole ds. produktów Tesco.

Testowa sprzedaż „nieidealnej” sałaty jest kolejnym przykładem naszego zaangażowania w kwestię walki z marnowaniem żywności. Kilka tygodni temu firma dodała do asortymentu „Perfectly Imperfect” sezonową paprykę i ogórki. Tesco ogłosiło również rezygnację z promocji typu „kup jeden, drugi dostaniesz gratis” w kategorii warzyw i owoców, by zmniejszyć skalę niepotrzebnych strat żywności w gospodarstwach domowych.